Endringen av varemerket hjalp oss å føre VIKING-produktene ut til et globalt publikum. Målet var å slå sammen kreftene våre for å skape ett enkelt varemerke, og utnytte markedspotensialet vi har utenfor Europa. VIKING har vært et heleid datterselskap av STIHL Group siden 1992.
Vi har samlet noen svar på vanlige spørsmål (FAQ) for å klargjøre situasjonen.
Hvis du ikke finner svar på et bestemt spørsmål her, eller hvis du trenger mer informasjon, kan du kontakte din STIHL-forhandler eller sende oss en melding via kontaktskjemaet.
I 2019 begynte STIHL Group å selge hele produktsortimentet til hageredskapsprodusenten VIKING under varemerket STIHL. Endringen gjorde det mulig å slå sammen alle salgs- og markedsføringsaktiviteter under ett varemerke.
STIHL Group kan garantere at alle vilkår for garantier, reservedeler og service for VIKING-produktene fortsatt er på plass etter at vi endret varemerket.
Reservedeler til produkter som er merket VIKING, er tilgjengelige i minst ti år hos alle STIHL-forhandlere. Tiårsperioden regnes fra produktets endelige produksjonsdato.
VIKING-tilbehør er tilgjengelig i minst tre år hos alle STIHL-forhandlere. Dessuten er STIHL-tilbehør kompatibelt med VIKINGs elektroverktøy.
Man skal fortsatt kontakte STIHL-forhandlere for garantisaker og reklamasjoner. Produsentens garanti forblir uendret og gyldig.
Du vil fortsatt kunne henvende deg til forhandleren du kjøpte elektroverktøyet av. Du er også velkommen til å kontakte en STIHL-forhandler som har solgt de aktuelle VIKING-produktene.
Ja, men under varemerket STIHL.
Hageredskapene i den velkjente grønne designen vil være tilgjengelige hos forhandlerne så lenge lageret rekker. Gjeldende garantivilkår gjelder.